۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۸۵۶۷۵

مهمترین اخبار اقتصادی چهارشنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۰| قیمت طلا، دلار و سکه

مهمترین اخبار اقتصادی چهارشنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۰| قیمت طلا، دلار و سکه
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی چهارشنبه 6 مردادماه 1400 به شرح ذیل است:

 

قیمت سکه ۶ مرداد ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز ۱۷۹۹ دلار و ۷۶ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۹۲ هزار و ۸۴۳ تومان است.

 

قیمت دلار ۶ مرداد ۱۴۰۰ به ۲۴ هزار و ۴۹۹ تومان رسید

قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۴ هزار و ۴۹۹ تومان رسید. همچنین امروز صرافی‌های بانکی هر دلار را ۲۴ هزار و ۱۴ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت خرید هر یورو نیز در صرافی‌های بانکی ۲۸ هزار و ۲۶۴ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار و ۸۳۵ تومان است.

 

شاخص بورس به رشد هزار واحدی بسنده کرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 6میلیارد و 538میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 5هزار و 521میلیارد تومان در بیش از 742هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد یک هزار و 606واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 316هزار و 516واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و پتروشیمی نوری شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت و توسعه معادن و فلزات با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 706میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 685میلیارد تومان در 395هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 176واحد رشد کرد و در ارتفاع 19هزار و 395واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد و فرابورس ایران شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، پالایش نفت شیراز و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

رشد قیمت ها در بازار خودرو

در بازار امروز خرید و فروش خودرو با وجود رکود معاملات قیمت برخی از خودروها شاهد رشد بوده است. البته فعالان بازار دلیل این افزایش قیمت ها را منطقی ندانسته و ناشی از رفتارهای هیجانی می دانند .اما در مجموع بازار خودرودر طول 3 ماه اخیر با وجود سردی معاملات در مقاطع مختلف به دلیل نوسانات نرخ ارز شاهد افزایش قیمت ها بود.

سایپا 11 با قیمت 139 میلیون تومان، ساینا 147 میلیون تومان، تیبا 2 با قیمت 140 میلیون تومان، دنا پلاس دنده ای توربو 385 میلیون تومان، رانا پلاس 233 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک 380 میلیون تومان، پژو 206 صندوق دار 270 میلیون تومان به فروش می رسد.

علاوه براین پژو 206 تیپ 2 با قیمت 225 میلیون تومان، پژوپارس 250 میلیون تومان، پژو 405 جی ال ایکس 214 میلیون تومان، سمند ال ایکس 216 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

 

سقف وام ضروری قرض‌الحسنه ۵۰میلیون تومان شد

در یک‌هزار و سیصد و هجدهمین جلسه شورای پول و اعتبار که عصر امروز به‌ریاست اکبر کمیجانی، رئیس‌کل بانک مرکزی و با حضور اعضای شورا برگزار شد، افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و عادی بانک‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه تا مبلغ پانصد (500) میلیون ریال و همچنین افزایش سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال (اعم از مشاغل خانگی، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی، ایثارگران و...) و سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اعطائی بابت خرید انشعابات و توسعه خانگی و کارگشایی امور کسب‌وکار خرد روستایی تا مبلغ یک‌هزار (1.000) میلیون ریال مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

گفتنی است در این جلسه، شورای پول و اعتبار سقف فردی و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن محرومان شهری جهت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور را نیز افزایش داد و برای شهرهای کوچک کمتر از 200هزار نفر، هشتصد (800) میلیون ریال و برای سایر شهرها یک‌هزار (1.000) میلیون ریال با بازپرداخت 10 سال تعیین کرد.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات